بنــــى تافــــه شــــــو



معلش العنوان غريب شوية بس بجد البرنامج دة نرفزنى بشدة



واول ماجتلى الفكرة اقولت اتكلم واطلع اللى جوايا



علشان كدة انا ما بحبش اتفرج علية



مع ان احمد ادم شخصية لذيذة وفنان جميل لكن فكرة البرنامج ان يكون تريقة



و فى جمهور بيضحك على الفاضية والمليانة



الحركة دى بتستفذنى جدا



وبذات البنات الى بتعيش الدور اقوى فى الضحك



مع ان مفيش كلام يضحك بدرجة دى



OVER OVER OVER



حتى المواضيع الى بيناقشها وبيضحكو عليها



هى تريقه على البلد ومشاكلها بدون حله



ومن دمقراطية حكومة شومبونجو



اقولت اشوف شعبى رأية ايه





وانتظرو أولى مفاجأت دولة شومبو نجو مع واحد مخه لاسع من دولة شباب اون لاين


فى موضوع مشترك البوست القادم ان شاء الله
كان معكم المتحدث الرسمى لوزارة الفن والفنانين

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

29 التعليقات:

شاب فقرى يقول...

مسا الخير ياريس

يارب بخير ياريس

احنا بس حبينا نقول ان الشعب المصرى بيعشق السخرية حتى لو على حساب الامه
اهى بتنسيه

وعشان كدا احمد ادم بيعمل البرنامج دا

سخرية وبس

مش هيعرف يقدم حلول
اينعم انا بيتحرق دمى من العيال اللى جايبنهم

بس انا رايى ياريس نلمهم كلهم فى المعتقل :$

والله تأمر بيه ياريس

شاب فقرى

همس الارواح !! يقول...

ازيك يا ريس

عامل ايه يارب تكون بخير ؟؟

بص انا مع اى برنامج يكون ساخر وفى نفس الوقت يحل المشكله اللى بيسخر منها

وعلشان مكدبش عليك
انا شفت البرنامج ده مره واحده

وحسيته عادى وبجد مقدرش احكم عليه

وعلى العموم ربنا يسهل ووضع الاعلام يتغير

شكرا ليك

ومستنيين المفاجاه

رحلتنا في الحياة يقول...

انا بكره البرنامج ده واللى بيقدمه قمة الاستخفاف والاستهبال وعتقدش حد بيسمعه ابدا

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

شاب فقرى

انا رأى من رأيك
والله عندك حق
اة رأيك فى جزر الهلولولو
.....
منورنى يامحظوظ

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

همس الارواح

انا بخير طول ماأنتى بخير
الحمد لله انك شفتى حلقة واحدة بس

لانك كنتى هتديقى من الكلام والضحك
الى ملهوش لزمة اشاساّّ
......
منوارنى بجد
شكرا ليكى

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

ايوشة

والله عندك حق
لانة مش زى اى برنامج توك شو لذيذ
لا دى اسمها خفة لاطافة ورخامة فى نفس الوقت
وبذات لشباب الى بيضحك فية
.....
شكراّّ ليكى
وديماّّ منورة الجمهورية

Unknown يقول...

ده برنامج خنقة اوووووووى
و ممل و رخم كمان
احمد ادم برميل رخامة متحرك
معلش نميمة بقى
بس الصراحة كل فريق الشباب
دووول جايبينهم عشان يضحكوا حتى لو مفيش ضحك من اساسه فى الكلام

انا مش بشوفه الا لو جايبين ضيف كويس
انا بحبه غير كدة مش بشوفه خالص

احمد ادم يحاول اعادة نجمه للاضواء بعد الفشل السينمائى لكن من خلال ال TV

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

بدراوى

والله عندك حق
وممكن كدة يخلى الناس تكرة
دة لو الستمر بنفس الرخامة

شكرا ليك
وديماّّ منور

آه وكفى يقول...

البرنامج ده مستفززززززززززززز :@
ومستنيين البوست الجاي

شوكولاتة يقول...

هوه مش رخم قوي يعني بس هوه اوفر شوية وفعلا المسخسخين اللي قاعدين وراه دول مستفزين قوي بس هو برنامج جرئ إلى حد ما بس اسلوبه غلس وأنا أصلا مابطيقش أحمد آدم علشان بيستظرف قوي

تحياتي

micheal يقول...

بني ادم سخيف شو
عارف لو شفت واحد اسمه جورج عزمي أو روني خليل وهما بيعملوا
stand up comedy
حتدرك سر التسمية
:)
برنامج مستفز لأقصى درجة
تحياتي

miroooo يقول...

انا عرفت انك رئيس الجمهوريه وحبيت اتكلم بقى بكل حريه اصل دى اول مره ليه فى المدونه ديه لك منى الف تحيه على البوست الجميل ده والله عندك حق برنامج تافه جدا بس اللى بيقدموا يستحق حاجه اكبر من كده تقبل مرورى وتعالى زورنى

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

اة وكفى

شكرا ليك
وانتظر المفاجأة

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

شوكولاتة
منورانى بجد
بظبط هو دة اقصدى
انه مستفز قوى

......
تحياتى

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

micheal

شكرا ليك

نورت الجمهورية

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

miroooo

يا ولكم ياولكم

نورتى الجمهورية

وشكرا على الكلام الحلو دة
....
تحياتى

محمود مخلص يقول...

أخيرا حد اتكلم في الموضوع دا...أنا كان نفسي بس حاسس اني حاشتم وخلاص..انت رأيك صح الصراحة والجمهور دا مستفز

محمود مخلص يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

معاك حق ياريس هم مزودنها اوى وخاصه الكام بنت اللى تسمعهم عايشين الدور اوى وتحس انك نفسك تشوفهم تاخدهم قلمين على وشهم وتروح فانا بريح دماغى واقلب لان المشكله لو مش هحلها يبقى بلاش اتكلم عنها ولا اعرضها بالشكل السفيه دا اصلا عملت ايه فى طلبى اللى قدمته للوزاره ياريس اوعى تكون نسيت واحده من شعبك

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

محمود مخلص

شكرا ليك

نورت الجمهورية

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

طوبة فضة وطوبة دهب

منورة الجمهورية

وعندك حق فى كلامك
دول عايزين دستة اقلمة على وشهم
لان الضحك من غير سبب قلة ادب

ومتخافيش انا مش ناسيكى
.....
تحياتى
وديماّّ منورة

شبــ اون لاين ـــاب يقول...

والله والله

لولا اننا على صفحات الانترنت المسموع و المقروء لكنت قولت شعر فى الجمهور اللى قاعد يضحك ع الهايفه

ياريسنا دول ناس فاضيه

سيبك انت ايه اخبار الاعلام عندكم


-------------------------
كان معك من امام الكيبورد
واحد مخه لاسع شويه
شبــ اون لاين ــاب
الاسكندريه
-----------------------

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

شباب اون لاين

عندك حق
دول ناس فاضية
والاعلام عندنا فى احسن حال
طول ما فى شباب زيكو
.....
نورت يالاسع

Yusuf يقول...

أول زيارة للجمهورية

جاي اطلب اللجوء السياسي والاقتصادي والاجتماعي واي لجوء بس خدوني معاكوا

وبالنسبة للتافه ومتفرجيه

للأسف التقليد الاعمي مستمر

وفكرة ال ستاند اب كوميدي منتشرة ف امريكا وخصوصا عروض وحفلات راسل بيترز ف لاس فيجاس

بس واحد زي راسل بيترز عارف ان اللي قدامه شوية سكرانين

ف هيضحكوا علي اي حاجة

بينما عندنا عمالين يضحكوا علي التفاهة دي عشان الفلوس اللي بياخدوها مقابل ده

حاجة تكسف والله

تقبل تحياتي

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

السلام عليكم
اهلاّ بيك فى الجمهورية
وان شاء الله تكون مش الاخيرة
شكرا ليك
.......
تحياتى

شوشو يقول...

معلش بقه رديت متأخر شويه علشان ظروف المدرسه كده

انا رأى انه برنامج لا يستحق اساسا التناقش من اجله
هو اثار اعصابى


تحياتى

شوشو

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

شوشو

انتى تردى فى اي وقت
ميهمكش وانا عارف ظروف المدرسة والدراسة
.......
شكرا ليكى

نورتى الجمهورية

هــو..مش ..نـو يقول...

ازيك يا رئيس الجمهوره
عارف تحرص الرعيه ...
و لا محتاج كلاب حراسه
البني آدم دا بيخرج علينا
برامجه مافيس اغلس من كدا
تعالي ...ياريس عاين أخراجنا
ها يعجبك أووووووييييييييي.
هوهو..

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

هو هو..... مش نو نو

شكرا ممومومومو

انا جاى

.........

هوهو مش نو نو